Via onderstaande links ga je meteen naar het gedeelte van deze helppagina waar je het meest mee gebaat bent.
Klik op een vraag waar je een antwoord op wil.
Ik weet niet hoe ik hier aan moet beginnen. Kan je me stap voor stap van bij het begin helpen?
Wat moet ik weten over tickets bestellen voor "30 jaar Veel Te Mooi" in Tielt?
Wat is dat allemaal met die beuken?
Welke beuken zijn er in Tielt?
Hoe krijg ik nu een stoel in zo’n beuk?
Wat kost dat allemaal en hoe betaal ik?
Hou steeds de menubalk links in de gaten. Daarin vind je steeds een manier om op je stappen terug te keren, wanneer je een eerder genomen keuze wilt annuleren. Je kan bovendien ook altijd terug herbeginnen met je bestelling, voor het geval je er niet meer aan uit geraakt. En als de nood het hoogst is, kan je ook nog altijd gewoon contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder via de contactpagina.
Na het doorlezen van deze instructies, kan je links dus het menu gebruiken om te beginnen met bestellen. Je klikt daarvoor op de link "Nu tickets bestellen". Als je dat gedaan hebt, kom je terecht op een overzichtpagina met de informatie over het concerten dat wij in het seizoen 2019-2020 organiseren. Kort samengevat komt het hier op neer: het concert ter gelegenheid van "30 jaar Veel Te Mooi" in CC Gildhof zal je gedurende ruim 2 maal 1 uur laten genieten van de muziek van Erik Van Neygen en Sanne, aangevuld met de jeugdige stem van dochter Maartje, een pianist, gitarist en strijkkwartet!
Eenmaal je de knoop doorgehakt hebt, kan je op de link klikken om tickets te bestellen voor het concert. Deze link vind je opnieuw in het menu links: "tickets Tielt".
In CC Gildhof te Tielt is de zaal onlangs helemaal vernieuwd na een asbestprobleem. Sinds de renovatie is het cultureel centrum moderner geworden en voorzien van een betere akoestiek. Bovendien is de zaalindeling gewijzigd: op de parterre bevinden zich nu 242 plaatsen en op het balkon kunnen nog eens 213 mensen zitten. In totaal kunnen we dus 455 mensen blij maken met een ticketje voor "30 jaar Veel Te Mooi" op zondag 19 april 2020
De keuze van je zitplaats wordt sowieso niet makkelijk: op de parterre zitten, betekent vanzelfsprekend dat je dichter bij het podium bent, maar vaak raden wij ook een plaats op het balkon aan, omdat je daar over alle hoofden heen kan kijken. Voor wie net als ik niet al te groot is van gestalte, zeker ook de moeite waard! De dwarse beuken op het balkon zorgen er bovendien voor dat je, weliswaar schuin maar toch ook weer dichter bij het podium zit. Alweer een interessante keuze...
Als er nog plaats is en je hebt al een idee in gedachten van waar je ongeveer wil zitten, dan kan je in het volgende gedeelte lezen hoe je het ticket voor die plaats bemachtigt! (Spannend, hé!)
Lees hier verder hoe je een plaatsje kiest in de zaal
Het principe van de beuken is eigenlijk eenvoudig: om de individuele plaatsen met hun nummer duidelijk te kunnen laten zien, hebben we de zaal opgesplitst in een aantal delen. Voor Tielt zijn dat er 12, 6 op de parterre en 6 op het balkon. In het volgende gedeelte kan je nalezen welke beuken er allemaal zijn en hoe de nummering in elkaar zit.
Als je gekozen hebt voor "tickets Tielt", krijg je een grafische voorstelling van de beuken waarin we de zaal hebben ingedeeld. Hier gaat het over 12 zo’n delen, waarbij we telkens vermeld hebben of de beuk zich op de parterre (gelijkvloers) of op het balkon bevindt. Bovendien staan ook de bijhorende rijletters reeds vermeld. Let op: wat wij links of rechts noemen is telkens vanuit de zaal kijkend naar het podium, dus als je op de linkerkant van je scherm klikt, zit je in een beuk aan de rechterzijde! En nog iets: de rijletters op de parterre en die op het balkon zijn dezelfde, dus let goed op dat je je straks niet vergist!
In Tielt zijn de stoelen per rij, opnieuw vanaf de zaal kijkend naar het podium toe, vanaf links en rechts aflopend naar het midden genummerd per rij. De kleinste nummertjes bevinden zich dus in het midden van de zaal, de stoelen met de grootste nummers bevinden zich aan de buitenkanten. Voor de linkerkant zijn even nummers gebruikt en voor de rechterkant oneven nummers. Als je plaatsen naast elkaar gelegen zijn, zullen de nummertjes dan ook meestal 2 uit elkaar liggen: parterre rij K, stoelnummer 5 is bijvoorbeeld gewoon naast stoelnummer 7! Stoel 6 bevindt zich aan de andere kant van de zaal! Alleen als je perfect in het midden zit, kan je tickets voor stoel 1 en 2 in je bezit hebben, aangezien daar de even nummers overgaan in de oneven (of omgekeerd).
Als je een beuk hebt gekozen, dan kan je op de grafische voorstelling hierop klikken. Je komt dan op een nieuwe pagina terecht met enkel de stoelen die zich in dit gedeelte van de zaal bevinden. Je ziet telkens duidelijk aan de plaatsing van de stoelen of je je nu aan de linker- of rechterkant, vanuit de zaal kijkend naar het podium, bevindt. Het rijnummer bevindt zich altijd aan de zijkant van de zaal. Bovendien zie je ook nog eens een omschrijving van de beuk waarin je je op dat moment bevindt en heb je ook nog een grafische weergave van de volledige verdieping waarin de huidige beuk geel gekleurd is en je op een andere beuk kunt klikken om te wisselen van beuk.
Je kan ook altijd via het menu bovenaan terugkeren. Ofwel keer je terug naar de beukkeuze via de voorgaande pagina (waar je ook de bezettingsgraad per beuk kunt nakijken) of je kan ook terugkeren door te stoppen met bestellen. Maar dat laatste zouden we natuurlijk heel jammer vinden!
Eens je voor een bepaalde beuk hebt gekozen, zie je dus een overzicht van de stoelen die zich in dit gedeelte van de zaal bevinden. We hebben hier echte figuurtjes die een zeteltje voorstellen getekend in de nieuwe versie van de site, zodat het NOG duidelijker wordt! Een rood zeteltje is een bezette stoel, die dus al aan iemand anders is toegewezen, terwijl een groen zeteltje... je raadt het al... een nog vrije stoel is.
Wou je graag op een stoel zitten die intussen rood gekleurd is? Helaas: dan kom je te laat! Maar niet getreurd... we zorgen ervoor dat je vanaf elke plaats in de zaal goed kunt zien wat er op het podium gebeurt! En misschien heb je zelfs nog geluk. We vragen aan iedereen die tickets bestelt om deze binnen de week te betalen. Indien iemand dit niet doet, dan wordt de reservering van deze persoon tenietgedaan. Dit betekent dat de stoelen dan opnieuw vrijkomen zodat iemand anders deze terug kan bestellen. Dus wie weet ben jij dan wel de gelukkige!
Ook de plaatsen waar een zeteltje staat met een blauwe kleur zijn niet beschikbaar. Onze techniekers zorgen namelijk voor een optimaal klank- en lichtspel door het geluid en de belichting vanuit de zaal te bedienen. Dat betekent dus ook dat er al enkele plaatsen bezet zullen zijn door de mengtafels, die jullie helaas niet meer kunnen innemen.
In tegenstelling tot de rode en de blauwe, zijn de groene zeteltjes wel aanklikbaar. Dit zijn immers de vrije stoelen. En die mag je dus zelf uitkiezen! Overal waar nog een groen zeteltje is, kan nog iemand gaan zitten. Je kiest dus zelf of je op de eerste of de laatste rij zit, boven of beneden. Je kan met een groep naast of net achter elkaar gaan zitten, ... Als dat niet leuk is!
Als je je plaatsen kiest, krijg je natuurlijk ook te zien welke stoelen je al eerder gekozen had. Deze worden aangeduid met gele zeteltjes. Als je dus 3 plaatsen wilt, zal er bij de keuze van de tweede stoel al eentje geel gekleurd zijn en wanneer je de derde plaats kiest, zie je de twee eerder gekozen plaatsen in een gele kleur verschijnen! Gele zeteltjes kan je ook selecteren: als je er op klikt worden ze opnieuw groen en kies je er dus voor om deze stoel toch niet te reserveren.
Bij de vorige versie van de site werd je nog naar een andere pagina verwezen van zodra je op een (nog vrije) stoel geklikt had. Je kon dus slechts één stoel tegelijk bestellen en moest dan telkens opnieuw aangeven dat je nog een extra toegangsticket aan je reservatie toe wou voegen. Dat vonden we zelf ook nogal omslachtig, maar het was geen sinecure om dat te wijzigen. Dit jaar hebben we echter wat extra programmeeruurtjes achter de rug en hebben we dat dus gewijzigd: je kan tickets blijven toevoegen aan je bestelling zolang je wilt en dan op "Bestelling afronden" klikken. Intussen kan je ook van beuk wisselen en als er meerdere concerten tegelijk in verkoop zouden gaan, kan je ook daartussen switchen.
De volgorde waarin je de zeteltjes aanklikt, heeft trouwens geen belang. Of je nu zoals de Arabieren van rechts naar links te werk gaat, of liever gewoon van links naar rechts, eerst achteraan en dan vooraan of toch liever eerst op de voorste rijen, ... het doet er allemaal niet toe. Het programma achter deze website houdt van alle lopende optredens de nummers van je stoelen bij in een lijstje en sorteert dit telkens je een stoel toevoegt, opnieuw in oplopende volgorde. Zie je daarin iets dat niet klopt, dan kan je altijd opnieuw beginnen of op een van de gele zeteltjes klikken, waardoor deze uit je bestelling verdwijnt.
Als je alle zeteltjes geselecteerd hebt, die je wilt reserveren klik je op "Bestelling afronden". Je komt dan op de volgende pagina terecht, waar je nog eens een overzicht ziet van de stoelen die je op het oog hebt, samen met de totale prijs van je reservatie. Je kan dan alsnog kiezen om de bestelling te annuleren ("Terug zonder bestellen"), wat we heel jammer zouden vinden, of je kan je gegevens achterlaten op het formulier en dan op "Bestelling doorvoeren" klikken om je reservatie te finaliseren.
In een uiterst zeldzaam geval kan het voorkomen dat je bestelling niet kan doorgaan. Dit komt dan omdat iemand net dezelfde stoel(en) op het oog had als jij en hij/zij eerder klaar was met zijn/haar reservatie. In dat geval zal je een melding krijgen dat je bestelling mislukt is en dat je moet herbeginnen met stoelen selecteren. Normaliter zie je dan ook dat je eerder gekozen selectie in zijn geheel of gedeeltelijk ingenomen is en dus uit rode stoelen bestaat. De kans is heel erg groot dat het je bij een tweede poging wel lukt, dus je kan dan best even opnieuw proberen!
Zoals ik al zei, kan het menu bovenaan de pagina je vaak helpen. Wil je op je stappen terugkeren, dan staat daar altijd wel een hulplijn voor klaar. Op elke pagina staat trouwens ook nog eens kort vermeld wat je tot nog toe al gedaan hebt en hoe je verder kan. Als je dus alles goed naleest, kan er weinig misgaan.
Voor wie de prijs per ticket gemist heeft: deze stond bij het overzicht vermeld en wordt ook bij het einde van uw bestelling nog eens mooi voor u uitgerekend met tussen- en eindtotalen, maar we vermelden deze hier ook graag nog een keer voor u.
4.Na uw bestelling krijg je een mail met alle gegevens, waaronder ook het rekeningnummer. Bent je dit kwijt of heb je op een of andere manier de mail nooit ontvangen? Stuur dan maar een mailtje - dan bezorgen we je alle gegevens met graagte nog een keer.
Zijn er nog dingen die niet duidelijk zijn en u ervan weerhouden om te bestellen? Of lukt het je niet om de tickets online te bestellen? Vragen die hier niet aan bod kwamen? Stuur dan een mailtje: wij helpen je graag verder! Zie de contactpagina om onze contactgegevens terug te vinden of het formulier hiervoor te gebruiken.
Neem me zo snel mogelijk terug naar het menu bovenaan deze pagina - ik wil bestellen!!!